صرف

 

должен مذکر، مونث و جمع بدین شکل است:

 

Должен

 

Должна

 

Должны

 

کاربرد آن در جمله، مثل جملات دو فعلی است، با این تفاوت که فعل در حالتهای

 

несовершенный вид و совершенный вид

 

در جمله قرار می‌گیرد.

 

Я должен работать

 

من باید کار کنم

 

Сестра должна перевести текст

 

خواهر باید متن را ترجمه کند.

 

Студенты должны заниматься

 

دانشجویان باید درس بخوانند.

 

Что сестра должна сделать?

 

خواهر چه باید بکند؟

 

Кто должен перевести текст?

 

چه کسی باید متن را ترجمه کند؟

 

Что студенты должны делать?

 

دانشجویان چکار باید بکنند؟

 

Кто должен заниматься?

 

کی باید درس بخواند؟

 

Я должен переводить текст.

 

من باید متن را ترجمه کنم.

 

Ты хочешь помочь мне?

 

تو می خواهی به من کمک کنی؟

 

А что я должен делать?

 

من چکار باید بکنم؟

 

Ты просто должен не мешать и тихо играть. Хорошо?

 

تو فقط باید اذیت نکنی و آرام بازی کنی. خوب؟

 

Хорошо. Я не буду мешать.

 

خوب. من اذیت نخواهم کرد.

 

Ты хочешь пойти гулять?

 

می خواهی بروی گردش کنی؟

 

Очень хочу, но не могу.

 

خیلی دلم می خواهد، امانمی توانم.

 

Я должна приготовить обед.

 

من باید ناهار را آماده کنم.

 

Вы хотите перейти улицу? Я могу помочь вам. Мама сказала, что я должна

 

всегда помогать.

 

شما می خواهید از خیابان رد شوید؟ من به شما کمک می کنم. مامان گفت که من همیشه باید کمک کنم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 27 فروردين 1394برچسب:, | 13:43 | نویسنده : سید جلال فاطمی |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.